materiały reklamowe

Artykuł dot. tematyki:
Projektowanie opakowania reklamowe, projektowanie opakowań, projekty opakowań, etykiet...



Kryteria wyboru opakowania reklamowego, co to jest dobry projekt opakowania

Kiedy w firmie zapada decyzja wypromowania nowego produktu cały osobny zespół specjalistów zabiera się za projekt opakowania reklamowego. Każdy rzuca pomysłami, których kilka po ostatecznym uzgodnieniu trafia w ręce szefa projektu. Wówczas staje on przed dylematem jaki projekt wybrać. Co będzie najlepiej promowało markę, a zarazem odda charakter sprzedawanego produktu. Na szczęście istnieje kilka kryteriów, które szef projektu może od razu wziąć pod uwagę, jeżeli chodzi o opakowania, etykiety reklamowe. Przyjrzyjmy się bliżej tym kryteriom.

Projektowanie opakowań, etykiet a efekt końcowy

Pierwsze pytanie, jakie musi sobie zadać szef projektu brzmi – czy dany projekt opakowania przyniesie pożądany efekt. Pierwsze co musi robić to zwracać uwagę klienta. Trzeba zdecydować, który z przedstawionych projektów najbardziej zwraca naszą uwagę. Nie musi to być wcale krzyczące, kolorowe pudełko. W pewnych przypadkach zainteresowanie klienta może wywołać właśnie np. ekologiczne opakowanie reklamowe. Mówiąc zaś dokładniej opakowanie z szarego papieru makulaturowego z wydrukowanym czarnym napisem. Być może nie jest to najlepszy pomysł jeżeli chodzi o projekty opakowań, etykiet zabawek dla dzieci, ale może się sprawdzić w przypadku herbaty. Klient szukający takowej z pewnością uzna, że

ekologiczne opakowanie oznacza

ekskluzywny towar, którego producentów obchodzi środowisko naturalne. I tu powtarza się stara prawda, powszechnie znana – projekt opakowania, etykiety zależy od targetu. O tym musi bezwzględnie pamiętać szef projektu wybierający opakowanie dla danego produktu. Zatem pierwsza sprawa – czy przyciągnie uwagę, druga – czyją uwagę ma przyciągnąć. Kiedy nasz klient zwróci uwagę na produkt powinien uwierzyć, że właśnie ten, a nie inny jest najlepszy. Jeżeli produkt jest zdrowy, ekologiczny, przyjazny pracownikom, pochodzi ze sprawiedliwego handlu czy co

tam jeszcze etykiety, opakowania reklamowe

powinny to uwzględnić. Soczek dla dziecka na przykład kupują rodzice. Chcą oni by dziecko było zdrowe. Dlatego na froncie pudełka lub butelki powinny być wyraźnie zaznaczone zawarte w soczku witaminy.


Opakowanie, etykiety reklamowe a prawa autorskie do projektu opakowania

Czasami w ręce szefa projektu trafia genialne pudełko. Doskonałe, jeżeli chodzi o zauważalność, przekonanie klienta o zawartości, informację i stronę artystyczną. Niestety okazuje się, że takie opakowanie już powstało w innej firmie. Może się bowiem zdarzyć, że zespół, którego zadaniem jest projektowanie opakowania podświadomie dążył do jednego ideału, zapamiętanego z telewizji czy sklepowej półki. Szef projektu musi być na tyle trzeźwy by to wyłapać i zatrzymać projekt. Najgorzej jest jeżeli takie opakowanie reklamowe będzie repliką (a raczej czymś bliskim repliki) pudełka z produktem i logiem jakiejś bardzo znanej firmy. W takim wypadku nie można nawet myśleć o przepuszczeniu tego projektu. Może się to skończyć na prawdę poważnymi konsekwencjami do całkowitej ruiny wtórnego producenta włącznie. Producent regionalny na terenie jednej gminy może jeszcze sobie poradzić – po prostu nikt plagiatu nie zauważy, ale jeżeli już produkuje dla województwa czy całego kraju nie może sobie pozwalać na naśladownictwo tego typu. Projektowanie, tworzenie opakowań ma swoją etykę, której pilnują przede wszystkim pokrzywdzeni. Zwłaszcza kiedy mają duże wpływy. Za udowodnienie plagiatu można zapłacić niesamowite kary, a tego przecież nikt nie chce. Dlatego

szef projektu opakowania musi

nie tylko ocenić czy dane opakowanie jest dobre pod względem reklamowym, ale też czy jest oryginalne.




PROJEKTOWANIE OPAKOWAŃ Skuteczny projekt etykiety, opakowania to podstawa marketingu produktu. Projektowanie opakowań
to zajęcie dla specjalistów od designu i powinno dawać rozpoznawalne projekty opakowań i etykiet.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› projekty etykiet, opakowań



identyfikacja wizualna, tworzenie logo
materiały reklamowe

.