Artykuł dot. tematyki:
Projekty opakowania, etykiety, projektowanie opakowań, projekt opakowań, etykiet...
Dobry projekt etykiety i opakowania produktu jest w stanie sam sprzedać produkt

Zdarzyło wam się kiedyś, że wchodząc do sklepu od razu widzicie coś co macie ochotę kupić? Czy opakowanie przemówiło do was tak bardzo, że zdecydowaliście się zrezygnować z produktu dotychczas używanego na rzecz nowego producenta? Takie przypadki nie są częste, ale zdarzają się. To prawdziwa duma dla projektanta, jeżeli sam jego projekt opakowania i etykiety reklamowej przyciąga aż tak bardzo uwagę klientów. Zastanówmy się teraz jakie elementy powinny się znaleźć na takim opakowaniu, by stało się ono samoistną reklamą zawartego wewnątrz produktu.
Tworzenie i projektowanie opakowań, etykiet jak reklama
Na rynku pojawia się nowy produkt. Niestety nie każdego producenta stać od razu na częste i długie reklamy w radiu czy telewizji, które wywarły by odpowiedni skutek i odciągnęły uwagę klientów od konkurencji. Dlatego reklamę musi zastąpić odpowiednio dobry projekt opakowania, etykiety produktu. No dobrze, ale co zrobić, żeby takie pudełko, torebka czy puszka przyciągnęły uwagę klienta. Część producentów i projektantów idzie na tak zwaną łatwiznę.
Projekty opakowań, etykiet nowych produktów
nawiązują kolorystycznie albo formą kształtów czy rozmieszczeniem elementów na obrazku do opakowań znanych marek. Jest to jednak nieco ryzykowne. Jeżeli nie zachowa się ostrożności można się narazić na proces o plagiat, który prawie na pewno wygra większa, zamożniejsza i bardziej znana korporacja. Ale przecież nie trzeba ślepo naśladować tych, którzy już zdobyli popularność. Inny sposób zareklamowania produktu to stworzenie czegoś oryginalnego, przyciągającego uwagę a zarazem pasującego do danego produktu. Projekty opakowań, etykiet reklamowych, które muszą same robić za reklamę chętnie skupiają się na tzw. targecie. Jeżeli nie wiesz jak oryginalnie zareklamować dany produkt zastanów się kto go będzie kupował. Tak samo jak w przypadku reklamy to kupujący będzie pierwszą osobą, o której trzeba pomyśleć przy projektowaniu. Przykładem może być opakowanie batonu „Mars” – stare ale jare. W przeciwieństwie do wielu innych słodyczy tego typu adresowanych do dzieci producent odwołał się do młodych mężczyzn. Czarne tło, na nim czerwony napis – to nie smakołyk dla przedszkolaka. Kupią go nastoletni chłopcy, którzy poczują się potraktowani poważnie przez producenta – „jak dorośli”.
Opakowanie i etykieta reklamowa produktu – mówi samo za siebie
No właśnie – dobre etykieta, opakowanie reklamowe nie tylko powinno, ale wręcz musi być rodzajem reklamy. Podaliśmy przykład „Marsa” – myślę, że to dobry przykład. Chodzi o to, że
poważnie traktuje się te opakowania, etykiety,
które traktują poważnie klienta. Jeśli są „obleciałe”, zawierają kolorowe obrazki, zwariowane hasła muszą być zrobione z ogromnym profesjonalizmem i wyczuciem. Nie wystarczy projektowanie opakowań, tworzenie etykiet na oślep. Nawet soczek dla dzieci powinien mieć odpowiednio profesjonalny wygląd. W tym przypadku targetem jest z jednej strony dziecko, które prawie na pewno wybierze opakowanie, na którym zobaczy ulubioną postać z filmu, gry czy komiksu, z drugiej zaś strony rodzic. To ten ostatni będzie płacił za soczek przy kasie. Nie można więc o nim zapominać. Dobrze zatem na takim opakowaniu zawrzeć informacje o witaminach, minerałach itp. Poza tym opakowanie może mieć zdjęcie uśmiechniętego dziecka. To przemawia do większości rodziców przywołując na myśl buźki z „gerberów”, a także z preparatów witaminizowanych typu Vibovit. Takie opakowanie w podświadomy sposób jest traktowane przez rodzica jako profesjonalne. Co innego jeżeli chodzi o opakowania reklamowe, etykiety dla produktów dla dorosłych – na przykład proszków do prania. Ten ostatni przykład jest zarazem jednym z najtrudniejszych. Target – gospodynie domowe – jest często nieco protekcjonalnie traktowany
przez twórców projektów opakowań
. Wygrywają ci, którzy potraktują panią domu profesjonalnie.
powrÓt do listy ARTYKUŁÓW
Pozostałe artykuły
Projektowanie opakowań, etykiet reklamowych to bardzo specjalistczne
zagadnienie. Projekt opakowania, przemyślane projekty etykiet
to podstawa funkcjonowania produktu na półce sklepowej .
Czym charakteryzuje się projektowanie opakowań reklamowych? Kryteria wyboru opakowania reklamowego, co to jest dobry projekt opakowania Opakowanie, etykiety reklamowe produktu wczoraj i dziś, słowo o projektach opakowań Dobry projekt etykiety i opakowania produktu jest w stanie sam sprzedać produkt Tworzenie, projektowanie opakowań reklamowych, mity i fakty na ten temat opakowań Doskonałe opakowanie reklamowe, projekty opakowań, etykiet do wyboru od ręki Działania marketingowe firmy a projektowanie opakowań reklamowych Dobre projekty opakowań, etykiet można dobrze eksponować na półce sklepowej Klient nasz Pan, czyli projekty etykiet i opakowań indywidualnie skrojone pod klienta Sukces rynkowy produktu to trafiony projekt jego opakowania
Zobacz
wszystkie artykuły dot. projektowanie opakowań, projekt opakowania, projekty etykiet, opakowań...

