Artykuł dot. tematyki:
Tworzeni opakowań, projekty opakowania, etykiety, projektowanie opakowań, etykiet...
Tworzenie, projektowanie opakowań reklamowych, mity i fakty
na ten temat opakowań

Osoby nie zaangażowane bezpośrednio w proces projektowania i wytwarzania opakowań mogą sobie nie zdawać sprawy jak wiele pracy trzeba włożyć w to, by tworzenie, projektowanie opakowań, etykiet reklamowych nie tylko odpowiednio przyciągało uwagę, ale też zachęcało do zakupienia konkretnego produktu. Pierwszy mit jest taki, że wystarczy wrzucić standardowe elementy i już mamy projekt opakowania, etykiety. Nie jest to takie proste. Nie znaczy to oczywiście, że nie zdarzają się projekty opakowań stworzone na poczekaniu, ale nie jest to żadną regułą.
Dlaczego tworzenie, projektowanie opakowań reklamowych zwykle jest trudne?
Praca, której wyjściowym efektem ma być dobry projekt opakowania reklamowego (projekt etykiety) potrafi trwać na prawdę długo i angażować co najmniej kilka osób. Przede wszystkim ktoś musi dać ogólny pomysł na takie opakowanie. Z reguły jest to specjalista od reklamy albo copywriter. Razem z hasłem, plakatem czy filmem promującym dany produkt pojawia się pierwszy
zarys projektu etykiety, opakowania
. W tym momencie powinien być on przejęty przez osoby specjalizujące się właśnie w tematyce opakować. Jest to bardzo istotne ponieważ
projekty opakowań, etykiet muszą
być zaplanowane profesjonalnie. Obejmują nie tylko pomysł na elementy zawarte na pudełku czy torebce oraz na sposób ich rozmieszczenia. Ważny jest też dobór samego materiału, farby itp. Trzeba też perfekcyjnie znać psychologiczną stronę reklamy. Osoba projektująca opakowania i etykiety produktów powinna zatem mieć prawdziwe doświadczenie zarówno w sprawach składu i druku jak i sprawach reklamy. Dlatego właśnie z reguły za całe przedsięwzięcie zabiera się nie jeden człowiek, ale kilku. Projekt opakowania czy etykiety powstaje początkowo na zasadzie burzy mózgów. Powiedzmy copywriter rzuca pomysł do opakowania soku bananowego: banany z oczami w sombrerach, na górze duży napis. To podchwytują inni. Ktoś proponuje nadać bananom bardziej „latynoski” wygląd – może czarny wąsik i gitarka. To wszystko nie oznacza jeszcze, że
projekt etykiety, opakowania jest gotowy
. Teraz powinien się wypowiedzieć plastyk, który wprowadzi w życie ten pomysł. Dobrze też, żeby przy procesie projektowania był grafik komputerowy. Tworzenie opakowań może trwać dość długo. Ponieważ projekt powinien zaakceptować ostatecznie szef projektu.
A kiedy bywa tak, że projekty opakowań reklamowych są łatwe?
Czasami zdarza się, że nie trzeba zmieniać całego wyglądu opakowania, etykiety produktu, a jedynie niektóre jego elementy. Powiedzmy, że mamy do zrobienia projekty opakowań chipsów o różnych smakach. Miejsce logotypu kolorystyka czy rozmieszczenie elementów jest już z góry ustalone. Teraz wystarczy tylko zamiast smakowitych ogórków umieścić w odpowiednim miejscu równie smakowity bekon. Projektowanie opakowań etykiet seryjnych nie jest więc już problemem, kiedy ogólny tzw. layout mamy z głowy. Z reguły łatwo jest projektować te opakowania, których producent nie musi się już bić o pierwsze miejsce na rynku. Wystarczy zmienić pewne elementy, aby odpowiadały specyfice danego produktu i reszta jest właściwie z głowy. Można też powiedzieć, że projekt bardzo ubogich opakowań nie wymaga wielkiego wysiłku. Tanie cukierki miętowe sprzedawane w małych foliowych torebkach nie potrzebują specjalnego projektu opakowania. Wystarczy dopasować odcień zieleni tak, by nie być oskarżonym o plagiat przez równie ubogą konkurencję, wkleić napis w widocznym miejscu, jakiś rysuneczek i torebka gotowa. Z pewnością takie projektowanie opakowania, czy też projektowanie etykiety nie wymaga nawet całego zespołu ekspertów. Ten kto wie jak zaplanować kolor pod druk na torebkę foliową może być zarazem szefem i wykonawcą projektu. W małych firmach jest to często sam właściciel przedsiębiorstwa, który w ten sposób oszczędza na pensji dla projektanta.
powrÓt do listy ARTYKUŁÓW
Pozostałe artykuły
Projektowanie opakowań, etykiet reklamowych to bardzo specjalistczne
zagadnienie. Projekt opakowania, przemyślane projekty etykiet
to podstawa funkcjonowania produktu na półce sklepowej .
Czym charakteryzuje się projektowanie opakowań reklamowych? Kryteria wyboru opakowania reklamowego, co to jest dobry projekt opakowania Opakowanie, etykiety reklamowe produktu wczoraj i dziś, słowo o projektach opakowań Dobry projekt etykiety i opakowania produktu jest w stanie sam sprzedać produkt Tworzenie, projektowanie opakowań reklamowych, mity i fakty na ten temat opakowań Doskonałe opakowanie reklamowe, projekty opakowań, etykiet do wyboru od ręki Działania marketingowe firmy a projektowanie opakowań reklamowych Dobre projekty opakowań, etykiet można dobrze eksponować na półce sklepowej Klient nasz Pan, czyli projekty etykiet i opakowań indywidualnie skrojone pod klienta Sukces rynkowy produktu to trafiony projekt jego opakowania
Zobacz
wszystkie artykuły dot. projektowanie opakowań, projekt opakowania, projekty etykiet, opakowań...

